ראשי » נדל"ן » תוהים מה יקרה בעולם הנדל"ן בעוד 20 שנה?

תוהים מה יקרה בעולם הנדל"ן בעוד 20 שנה?

בשנים האחרונות עולם הנדל"ן ידע לא מעט תזוזות, אם כי פרויקט מחיר למשתכן שינה סדרי עולם ואם כי הקורונה טרפה את הקלפים. מכאן שאם נבקש לומר מה צופן העתיד הנדל"ני, נמצא שאין זו כלל משימה פשוטה, אך עדיין קיימים כמה נתונים שמהווים עוגנים. נשמע מעניין? נשמע כמו מידע שעשוי להיות שווה לא מעט, במיוחד אם יודעים מה לעשות עמו. אז במה מדובר? בואו נצלול פנימה.

בתמונה: המחשה לצורה שבה נוכל לבחור נכס נדל"ן באמצעות מציאות מדומה בלי באמת לבקר בו

מה אומרת הטענה הנגדית על עולם הנדל"ן?

אם נענה על השאלה הראשית, אז כן, מצד אחד מחירי הדירות עתידיים להמשיך לנוע כלפי מעלה, פשוט כי ההיצע נמוך. עם זאת, כיוון שאנו חיים במדינה שבה תמיד מחכה בפינה טענה הפוכה, בהחלט נמצא טענה נגדית: מחירי הדירות יישארו כפי שהם. מדוע? התשואה מדירות להשכרה אינה גבוהה ולרכוש דירה אינה אופציה שפתוחה בפני רבים. מכאן שמצד אחד הביקוש אינו מאוד גבוה ומצד שני אין תנופת בנייה. מסקנה? המחירים העתידיים לא אמורים לזנק.

4 עובדות שראוי לקחת בחשבון:

  1. על מנת להרוויח מרכישת דירה, הכרחי לבצע שיעורי בית משמעותיים, ואם זה אומר להסתובב ברחוב במשך כמה ימים ולדבר עם התושבים, גם זה נחוץ לעשות.
  2. הנתונים מראים שרוב הזוגות ממהרים לרכוש דירה, גם אם זה אינו נכון עבורם, ולרוב צעד מעין זה בהחלט אינו כלכלי, כיוון שברוב המקרים אותם זוגות משתעבדים למשכנתא מטורפת. מהי המסקנה? הרבה פעמים עדיף לרכוש דירה קטנה להשקעה ובמקביל לשכור דירה עבור מגורים. יש להפנים שהצמיחה הכלכלית בתחום הנדל"ן לרוב הדרגתית.
  3. לקראת השקעת נדל"ן חובה למצוא את האיזון הנכון בין אומץ לחשש. חשוב לשאול את השאלות הנכונות ובו זמנית לא לפחד ללכת נגד מוסכמות.
  4. חשוב ביותר לא להסתפק רק במשכורות החודשיות, אלא כל הזמן לבחון היכן אפשרי למצוא השקעה בנדל"ן. יש לחשוב על הרגע שבו סיבה מסוימת תגרום לחדול לעבוד. יש לחשוב על היום שבו המשכורת כבר לא תספיק. ולו כי נרצה לסייע לילדים בתחילת דרכם. מכאן שהשקעה בתחום הנדל"ן תמיד חכמה. לפני עשר שנים ובעוד עשר שנים. עם זאת, כמובן שלא בכול מחיר – תמיד נדרשים לבצע בירורים מקדימים
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

עושים סדר בעולם הנדל"ן

אז היכן עומדים הדברים? מצד אחד אין מספיק בנייה ומצד שני הביקוש אינו גבוה. מצד אחד המחירים טיפסו לא מעט בעשור האחרון וקשה לראות לאן הם עוד יכולים לצמוח. אך מצד שני דברי דומים כבר נאמרו ובאותה נשימה הופרחו. פה מעניין להוסיף נתון נוסף למשוואה – ירושה.

מכניסים נתון נוסף למשוואה - ירושה בעולמות הנדל"ן

נתון הירושה מאוד מעניין. בעוד שרבים מההורים שלנו קיבלו ירושה יפה מההורים שלהם, נראה שהדור שלנו עוד עשוי ליהנות משאריות, אך אם נביט 20 שנה קדימה, נמצא שכל אותן ירושות אט אט נעלמות, ואם נעצור לבחון מדוע, נצטרך לכתוב מאמר נוסף. מה כן ניתן לומר? אם ההורים שלנו הצליחו לרכוש דירה יחסית בקלות (בתמיכת ההורים), הרי שהדור הנוכחי אינו יכול יותר מדי להסתמך על ירושות, שלא לדבר על הילדים שלנו. כשהם ירצו לרכוש דירה בעוד עשרים שנה, הרבה יהיה תלוי בהם, וכמובן שגם במחירי הדירות. מה אנו מנסים לומר? אותו הון עצמי שמגיע מהבית כבר לא יהווה שחקן מפתח, עובדה שמצביעה על אי תנועתיות משמעותית בתחום הנדל"ן.