ראשי » נדל"ן » פיקוח בנייה תמ"א 38 – רווח בטוח

פיקוח בנייה תמ"א 38 – רווח בטוח

אם פעם אנשים היו מוצאים קבלן, יוצאים לדרך ומקווים שיהיה בסדר – שלפחות 80% מההתנהלות של הקבלן תתחשב באינטרסים של הלקוח. הרי שכיום שיטת ה"הפרד ומשול" מוכיחה את עצמה. כיום ממש כפי שמוצאים קבלן וממש כפי שפונים למהנדס, כך גם מחפשים פיקוח בנייה. באופן כללי תפקידו של מפקח בנייה לתאם בין בעלי מקצוע ובו זמנית לוודא שכל נותן שירות עומד ביעדים שהוסכמו. מפקח הבנייה עושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר בגלל דאגה לתקנים. מה זה אומר? שהעבודה מתבצעת בהתאם לתקני הבטיחות, בהתאם לאיכות וסוג החומרים שמופיעים במפרט ובהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. מכאן שכל עוד קיים מפקח בנייה, ניתן להיות רגועים שאינטרסים של הלקוח נשמרים. כלומר גם מבלי להבין בתחום הלקוח זוכה בייצוג מקצועי.

תפקידו של מפקח בנייה בפרויקטים מסוג תמ"א 38

לאחר שהבנו מיהו מפקח בנייה, נעצור להרחיב מהו תפקידו של מפקח בנייה בפרויקטים מסוג תמ"א 38. אז כן, גם במקרה של פיקוח בנייה תמ"א 38 תפקידו של המפקח לשמור על האינטרסים של הלקוח. זה אומר לייצג את הלקוח מול מגוון נותני שירות. לבחון נושאים שנוגעים לבטיחות בנייה, לבחון את סך הפרויקט לצד התמחות בשלל נישות. באופן כללי תפקידו של המפקח לוודא שאף בעל מקצוע אינו מעגל פינות ולהיות נוכח בשטח (בהתאם לתדירות שהוסכמה מראש). כמו כן, תפקידו של מפקח בנייה בתחום תמ"א 38 מחייב להיות בקיא בסך ההנחיות מטעם הרשות המקומית – כולל תקנים, תכניות והסטנדרטים שהוסכמו.

בתמונה: אתר בנייה הנמצא בפיקוח בנייה
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

האינטרסים של היזם מול האינטרסים של בעל הנכס

כיום ניתן למצוא מגוון נרחב של פרויקטים שעונים להגדרה תמ"א 38. מדובר בפרויקטים שמיועדים לחדש מבנים בפני רעידות אדמה. כדי לוודא שליזמים ולבעלי הדירות ההתנהלות תהיה רווחית, קיים תמריץ. כך למשל ניתן להוסיף ממ"ד, להגדיל את שטח הדירות, להוסיף לבניין דירות חדשות. להימנע מתשלום מס שבח וכדומה. מכאן שרבים מהתושבים ומהיזמים מבקשים לנצל את ההזדמנות. אך יש להבין שבאופן טבעי קיים פער בין האינטרסים של דיירי הבניין לבין האינטרסים של היזם, זה שרק רוצה לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר ולהישאר עם רווח כמה שיותר גדול, וכאן נכנס לתמונה פיקוח בנייה תמ"א 38.

קבלו הצצה על תהליך העבודה

אנו בקבוצת יגאל אלון מחזיקים בניסיון עשיר בכול הנוגע לפיקוח בתחום תמ"א 38. הקו שמנחה אותנו הוא לסייע לבעלי הדירות. להיות הצד שמוביל את הפרויקט וזאת בהתאם לשורת אינטרסים אישיים. מבקשים הצצה לתהליך העבודה שלנו? עברו על השלבים הבאים:

  • התנעה ראשונית – מסייעים להתניע את התהליך. נפגשים עם בעלי הדירות ולצד חיבור לעו"ד שמתמחה בתחום ממנים נציגות.
  • שילוב אדריכל – מכניסים למשוואה אדריכל שמנוסה בפרויקטים מסוג זה, ובמקביל בוחנים בעירייה היתכנות להרים פרויקט תמ"א 38.
  • בחינה כלכלית – בהתאם לנתונים שנאספו, מתחילים לבחון היתכנות כלכלית.
  • בוחנים הצעות של יזמים – כמפקחי בנייה שבקיאים בתחום, אנו מכירים שלל חברות יזמיות. באמצעות פנייה ממוקדת מתחילים לאסוף הצעות, כאשר האינטרס של בעלי הנכס מוביל את שלב הבחירה.
  • חותרים לחוזה אידאלי – לאחר שבוחרים יזם, עוברים לנהל משא ומתן.
  • יוצאים לדרך – חותמים מול החברה היזמית על החוזה.
  • לכל אורך התהליך נמצאים בחזית – בוחנים עמידה בסעיפים, בתקנות ובתקני הבטיחות.

* מראש חשוב לציין שסך ההתנהלות מנוהלת לצד שקיפות מלאה, ולצד הרצון למקסם זכויות ולמזער חוסר נוחות וסיכונים.

יוצאים לדרך!

מכאן שאם אתם בעלי נכס שעשוי להרוויח לא מעט מפרויקט תמ"א 38, ואם מבקשים להניע את התהליך בדרך בטוחה, אמינה, נעימה ומבטיחה ששמה את האינטרסים שלכם בראש סדר העדיפויות, הגיע הזמן להכיר חברה שמתמחה בתחום ושעשויה להוביל גם אתכם לעבר רווח משמעותי. שיחת טלפון אחת ואתם בדרך הנכונה.