ראשי » נדל"ן » נדל"ן תעסוקתי נכנס העירה

נדל"ן תעסוקתי נכנס העירה

אין זה מפתיע, אך מצד שני כאשר תהליכים צפויים סוף סוף קורים, קשה להישאר אדישים. במה מדובר? ב"עירוב שימושים". כיום יותר ויותר נדל"ן תעסוקתי נכנס ללב העיר. כבר אינו נמצאים בשוליים אלא נמצאים בסמיכות לדירות, מסעדות ואזורי קניות. בין היתר אחראית על המצב החדש הקורונה, זו שהספיקה לשנות לא מעט סדרי עולם.

בתמונה: מתחם עבודה משותף מפואר באזור ביקוש בעיר

נדל"ן תעסוקתי - מגמה שנמצאת על מנת להישאר

המעבר של מתחמי העבודה ללב העיר עושה הרבה שכל. העובדים זוכים לבלות יותר זמן בבית ופחות זמן בפקקים. ואילו במקביל בעלי העסקים זוכים לחסוך כסף רב. במיוחד כשמדובר במתחמי עבודה משותפים שמציעים מחירים נוחים ומונעים התחייבויות לטווח הארוך. במקביל, העובדים זוכים להגיע ליום העבודה יותר מוקדם (ובכך לחזור הביתה יותר מוקדם). העובדים נהנים מסביבה יותר נעימה ואף מרוצים מהעובדה שמגוון סידורים פרטיים נמצאים במרחק הליכה. מהו חלקה של הקורונה? היא גרמה להבין שאין זה הכרחי להחזיק במגדלי משרדים כאשר העובדים מצויים בבית. וגם לאחר שהקורונה תחלוף יש לצפות שהעובדים (שבינתיים זוכים לתנאים משופרים) לא ימהרו לחזור לאחור.

רווחים צדדיים של נדל"ן תעסוקתי

העובדה שכיום תחום הנדל"ן גילה את מתחמי העבודה המשותפים, מסייעת לא מעט גם לעסקים המשלימים. כך למשל במקום לפתוח מסעדה באזור תעשייה שבשעות הערב כבר אינה רלוונטית, אפשרי לפתוח מסעדה שתישאר פעילה גם בשעות הערב, ולו בזכות העובדה שהיא ממוקמת בעיר. כמו כן, העובדה שמדובר ב"עירוב שימושים" מסייעת גם בתחום התחבורה. פתאום פחות קווים "הולכים לאיבוד" בפאתי העיר והביקוש הגדל בתוך העיר מייעל את סך תפקוד המערכת.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

דינאמיות אורבנית

העובדים של היום מבקשים להיות יותר בבית, מבקשים להגיע עם אופניים, מבקשים לקפוץ מהעבודה לבירה, מבקשים להיות בעבודה ולהרגיש במרכז העניינים וכדומה. מכאן שאנשים מעריכים את הפוטנציאל הגדול שכרוך בעבודה מתוך העיר ועל כן אט אט הנדל"ן של אזורי התעשייה יורד ואילו הערך של המשרדים העירוניים מטפס, אך עדיין ממשיך להיות כדאי. מכאן שאם מבקשים עסקת נדל"ן שווה, בהחלט רצוי לבחון השקעה בענף חללי עבודה משותפים, כאלו שיושבים במרכז העניינים ומציעים לעובדים שלל הטבות לצד מחירים נוחים ולא מחייבים.

עירוב נדל"ני שפועל הפוך

עירוב שימושים בתחום הנדל"ן פועל גם באופן הפוך. לא רק שמתחילים לבנות משרדים לצד בנייני מגורים, אלא גם ההיפך קורה. כך למשל ניתן לראות שבמתחם הבורסה בת"א החלו אט אט להוסיף מבני מגורים. עוד מעניין לראות שככול שמדובר בתעשייה יותר מתקדמת, כך היא מבקשת לשבת בלב העניינים, ולו כמה שיותר קרוב לציבור העובדים המתאימים. לאור הדברים אין זה מפליא לראות שחברת IBM חוזרת למרכז, והיא בהחלט אינה החברה היחידה.

רווח נדל"ני נקי

אם נסכם, נציין שעירוב שימושים יעיל עבור כולם, ומבחינת תחום הנדל"ן, בהחלט מורגשת הפרייה הדדית. לצורך הדוגמה נציין שעיר שממקמת במרכז משרדי עבודה, זוכה להשכיר ביתר קלות את הדירות שנמצאות בסמיכות, ואילו בעלי העסקים הקטנים שנמצאים בסביבה גם כן מרוויחים בצורה ישירה. השורה התחתונה היא שאם רק משלבים בין אזור תעסוקה, לבין מרכז מגורים, כמה עסקים קטנים ובין תחנת רכבת (או בין תדירות גבוהה של קווי אוטובוס), זוכים לקחת אזור כושל מבחינה נדל"נית ולהפוך אותו למכרה זהב.