ראשי » טיפים » תכנון בניית ממד – איך לנצל נכון חדר ממ”ד?

תכנון בניית ממד – איך לנצל נכון חדר ממ"ד?

במדינת ישראל, מאז מלחמת המפרץ, יש חוק ברור שקובע: בניית ממד זה משהו שחובה לבצע בכל דירה חדשה. לכן ברור מדוע גם אצלכם יש ממ"ד. רק נשאלת השאלה: מה עושים איתו: ואיך אפשר להפוך גם את החדר הזה לחלק בלתי נפרד מהבית? זו שאלה שמטרידה גם אתכם? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו מספר רעיונות שיעזרו לכם לנצל את הממ"ד שלכם.

בניית ממד לפני התקן

עוד לפני שנדבר על השאלה איך מנצלים את הממ"ד, חשוב להבין שהבנייה שלו חייבת להיות חוקית. כלומר, בניית ממד שלא באמת מתייחסת לתקנים זה מיותר לחלוטין. הרי אם נחשוב על זה, אנחנו נבין שהרעיון של הממ"ד הוא באמת לשמור ולהגן עלינו בעת הצורך. בימינו חדרי הממ"ד מגיעים כבר לגודל של 9 מ"ר. לכן מדובר על גודל של חדר שיכול לשמש אותנו למטרות שונות. זה יכול להיות, למשל, חדר ילדים, משרד או אפילו חדר אורחים. כל עוד הממ"ד שנבנה תקין, הוא יוכל לשמש אתכם ולכן חשוב להקפיד על בניה תקנית.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

הגדרת המטרה – מה תרצו לעשות בחדר הזה?

כבר כשאתם נמצאים בשלבים של בניית ממד, כדאי יהיה לחשוב מה תעשו בחלל הזה. אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים לפתוח עסק, הממ"ד יכול להוות משרד שיתאים לכם. אנשים רבים בימינו מנהלים עסקים מהבית, וכל עסק צריך משרד. לכן, אם תוכלו על ידי עיצוב נכון להסב את הממ"ד למשרד, מובן שכדאי יהיה לבדוק את האפשרות הזאת מקרוב. בנוסף, כדאי לדעת שיש כמה חידושים שאפשר להכניס לחדר הזה למרות התקנים. למשל, התקן אומרת שיש לבנות דלת ממד מתאימה. היא עשויה לרוב מפלדה והיא כבדה מאוד. יש לכך משמעות, שכן כך הדלת יכולה להגן עלינו טוב יותר. יחד עם זאת, בחיי היומיום השימוש בדלת כזו אינו נוח. לכן כדאי לדעת שבמסגרת בניית ממד, ניתן יהיה להתקין דלת כפולה פנימית. רצוי לעשות זאת שכן זה יהפוך את המשרד למקום עם דלת שקל ונוח לסגור.

איך מעצבים את קירות הממ"ד?

בין אם אתם רוצים שהממ"ד יהיה המשרד שלכם ובין אם הוא יהיה חדר לילדים – צריך לעצב את הקירות. הבעיה היא שהממ"ד כולל קירות מבטון, מה שאומר שקשה לקדוח בהם או לתלות עליהם תמונות עם מסמרים. לכן, אחרי בניית ממד, כדאי יהיה לחשוב איך בכל זאת אפשר לעצב את קירות החדר הזה. למשל, האם ידעתם שיש אפשרות לשלב מדבקות קיר על קירות הממ"ד? יש היום מדבקות קיר בכל צבע וצורה שתוכלו לחשוב עליה. לכן אין ספק שאם תבחרו אופציה הזאת, לא תצטערו על כך כי התוצאה תהיה יפה במיוחד.

פינות נעימות בממ"ד

אחרי בניית הממ"ד, כדאי יהיה גם לבחור את הרהיטים הנכונים לחלל הזה. מדובר על המשרד החדש שלכם? בחרו לכם שולחן וכיסא עבודה שיוכלו לשמש אתכם בנוחות. זה הולך להיות חדר לילדים? בחרו את הרהיטים הכי שמחים ויפים שיש. אין ספק שהיום, בעזרת האלמנטים הנכונים, כל חדר ממ"ד יכול להוות חלק בלתי נפרד מהבית כולו. לכן, אם על ידי בחירת הרהיטים המתאימים החדר הזה ייראה נהדר, למה שלא תעשו זאת? שווה להשקיע בכך, כי אם כבר יש לכם ממ"ד בבית, כדאי שתעשו בו שימוש. אומנם החוק קובע שעלינו לבנות ממ"ד בכל דירה, אך זה לא אומר שמדובר על שטח שלא נוכל להשתמש בו. לכן כדאי לבחור רהיטים וצבעים שיתאימו לכם, כי זו דרך נהדרת לנצל את הממ"ד.