ראשי » חללי עבודה » מה הקשר בין הייטק, נדל"ן וקורונה

מה הקשר בין הייטק, נדל"ן וקורונה

לא שזה מפתיע אבל הינה זה קורה. הסקרים האחרונים מראים שלאור "שינויי הקורונה" שומעים יותר ויותר  על חברות הייטק שהגיעו למסקנה שאם גם כך עובדים מהבית. אין זה נכון מבחינה כלכלית להמשיך להחזיק נדל"ן מסחרי – משרדי להשכרה ועמדות. מתוך כך עולה צורך למצוא פתרונות חלופיים. במה מדובר ומה אומרים הנתונים? המשיכו לקרוא.

מה הקשר בין הייטק, נדלן וקורונה
בתמונה: חברות היי-טק רבות עוברות למודל שכירות ללא התחייבות בחללי עבודה משותפים

נדל"ן תחת שינוי תפיסה - לטוב ולרע

נדל"ן כפי שהכרנו בהחלט עומד להשתנות. מחקרים מראים ש25% מחברות ההייטק עומדות לשנות את תוואי המשרדים הקיים ובאותה נשימה ישנה באוויר תקווה – 65% מסך משתתפי המחקר מאמינים שהכלכלה תחזור לעמוד על הרגליים במהרה. אז מה יש לנו פה? המשכיות של עסקים רבים ובו זמנית רצון לשנות את ההתנהלות הנוכחית. צמצום שטחי נדל"ן לצד איחוד בין משרדים, ממש כפי שמתחמי עבודה משותפים מציעים.

אופטימיות זהירה - תחום ההייטק בצמיחה

אם ניקח צעד אחורה, נמצא שהמקור לאותה אופטימיות זהירה נוגע לעובדה שהחיסונים כבר כאן. בארץ ההיענות יפה וההספק מרשים, קיימים מתחמי עבודה משותפים פעילים שמוכיחים יעילות. ויותר מכל ניתן לראות שתחום ההייטק ממשיך לחיות ולבעוט, ואף בכמה מתחומי ההייטק מעלים הילוך. אם כי רובנו התחלנו "לחיות" ברשת (לטוב ולרע) ואם כי רבים תולים בזירה האינטרנטית תקוות שייקחו את המצב הנוכחי וימנפו אותו עד כמה שניתן.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

עבודה בתנאים חדשים לצד חיסכון נלווה

אז כן, ההייטק בשיאו, עובדים רבים כבר לא מגיעים למשרדים ואילו רבים מבעלי חברות ההייטק פתאום מגלים שעבודה מרחוק הרבה יותר רווחית. לצורך הדוגמה נצטט מה היה לאחד מבעלי החברות הגדולות לומר בעניין. "מספיק שאני חוסך כוס קפה יומית עבור כל עובד, ואני כבר ברווח יומי נאה. פשוט כי יש לי עשרות עובדים. אז מה חוץ ממחיר כוס הקפה המעסיק חוסך? הוצאות שוטפות על ניקיון, תחזוקה, דלק, בלאי, שכירות וכדומה. מכאן שאט אט גם תחום ההייטק מגלה שהרבה יותר נכון לעבור למתחמי עבודה משותפים. עובדה שממצבת את המתחמים המשותפים כיעד מבטיח עבור השקעה נדל"נית.

מה עושים עם שטח נדל"ן?

מה אנו באים לומר? שכיום הולכת ומתחזקת התפיסה ששווה לקחת שטח נדל"ן שיושב במיקום מרכזי ובמקום לבנות בו 5 משרדים גדולים, עדיף לבנות בו מתחם אחד גדול שמציע משרדים להשכרה. אז כן, תחום ההייטק ממשיך לצמוח, מתחמי העבדה המשותפים נהיים יותר ויותר מבוקשים וכיום מי שמבקש להשקיע בתחום, עשוי למצוא לא מעט אופציות מעניינות, עובדה שמסבירה מדוע התחום נמצא בצמיחה.

שנסכם?

אם לפני שנה המילה מגפה הייתה נראית זרה ואם לפני 5 שנים מתחמי עבודה משותפים נתפסו כנישה צדדית, הרי שכיום הדברים שונים לגמרי וכל נתון משפיע על שורה ארוכה של משתנים נוספים. מכאן שאם מחפשים לבצע השקעה נדל"נית חכמה, בהחלט שווה לבחון את התחום מחדש.