ראשי » בניה קלה » תוספת חדר – כל הפרטים שצריך לדעת לפני שעושים זאת

תוספת חדר – כל הפרטים שצריך לדעת לפני שעושים זאת

החיים דינאמיים ועל כן טוב לדעת שניתן להתאים את התנאים, כך שהם יעניקו מענה הולם. אז גם אם נוסף ילד לחיק המשפחה וגם אם התחלתם לעבוד מהבית ועל כן מבקשים לייצר משרד. טוב לדעת שבהחלט אפשרי לעשות תוספת חדר ואף באופן מהיר ופשוט. במה מדובר, מה חשוב לדעת והיכן ניתן למקם את החדר? להלן מידע מקיף שעשוי לסייע.

בתמונה: תוספת לבית - חדר מפאנל אלומיניום מבודד מבית עילית אלומיניום

לפני הכל: בירוקרטיה להוספת חדרים

ראשית חשוב לדעת שתוספת של חדר מצריכה לקבל את סך האישורים הנחוצים. תחילה יש לתכנן את החדר הרצוי. מהלך שמצריך לשלב מודד מוסמך, מהנדס בניין ואדריכל. לאחר מכן נדרשים להגיש את התוכניות לטובת קבלת היתר בנייה. אומנם מדובר במעט בירוקרטיה, אך טוב לדעת שיש חברות שמתמחות בתחום הבנייה ובמקביל מלוות את התהליך. כך שניתן להיות רגועים. מה קורה אם לא משיגים את האישורים הנחוצים? פה כבר מדובר בקטגוריה של חריגת בנייה שעשויה להוביל לקנס משמעותי.

חדר נוסף במגוון דרכים ואפשרויות

חושבים על תוספת חדר באופן פשוט ויחסית מהיר? זהו בדיוק הזמן לשקול בנייה קלה. לצורך הדוגמה ניתן לסגור את המרפסת הקיימת, ולו באמצעות פרגולה וסגירה היקפית של הקירות. ובמקביל ניתן להוסיף חדר שלם. כיצד? ישנן שלל דרכים. אפשרי באמצעות קונסטרוקציית עץ, קונסטרוקציית פלדה דקת דופן וכדומה. כאשר שוקלים איזו שיטה עדיפה, יש להתחשב בשיקולים הבאים: יש שיטות שמאפשרות להשאיר כמה שיותר לכלוך מחוץ לבית (כי ההכנה נעשית במפעל). יש שיטות שנחשבות יותר שקטות מאחרות, יש שיטות שנחשבות יותר זולות ומהירות וכדומה.

תוספת חדר בניה קלה מחיר

חשוב לומר, כי עלות החומרים בבניה קלה למ"ר מושפעת ממספר גורמים. הגורם הראשון והעיקרי הוא שיטת הבניה. עבור מבנים פשוטים לדוגמא מחסן או מבנים זמניים – ניתן להשתמש בשיטה המומלצת והיא פנלים מבודדים הנמכרים ע"י עילית אלומיניום שהיא החברה המובילה ביותר בתחום הבניה הקלה. זוהי השיטה הבסיסית ביותר ונעה בטווח מחירים על פי סוג חומר הבידוד וסוג פנל האלומיניום. כאשר החומר הזול ביותר הוא בד"כ פנל העשוי מפח במילוי בידוד קלקר עד ליקר ביותר שעשוי מאלומיניום.

כאשר מחליטים על הוספת חדרים שיבוצעו על ידי קבלן מוסמך של בנייה קלה, יש לתכנן השלד, יעבירו לייצור במפעל, וישקללו את עלותו בתוך המחיר הכולל.

מחיר תוספת חדר

לפי מחירים שמצאנו ברשת עולה כי עלות בניה קלה למ"ר נע בטווח מחיר של 2,200-3,000 ₪ למ”ר עבור סגירת מרפסת. מחיר הוספת חדרים נע בין 3,000-4,100 ₪ למ”ר וזאת לעומת כ- 5,200-6,500 ₪ למ”ר עבור תוספת של חדרים בבניה רגילה.

חשוב לדעת כי יש עוד גורמים נוספים אשר ישפיעו לנו על המחיר והם חומרי החיפוי החיצוני .לדוגמא: טיח, גבס, אבן וכד'. גורמים נוספים הם בחירת הריצוף, הסניטציה (אפשר לקנות ברז סטנדרטי פשוט ב-400 ₪ ויכול גם להגיע לברז יוקרתי ב-2,500 ₪). עבודות הגמר והמערכות השונות כגון דלתות, חיבור לחשמל, חומרי הגמר לדוגמא: ארונות אמבטיה, מטבח, ועוד.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שיקולים חשובים בהרחבת הבית עם חדר נוסף

לאחר שבוחרים את הקונסטרוקציה הרצויה, יש לעבור לבחון דגשים נוספים. דגשים כמו בידוד תרמי, בידוד אקוסטי, יכולת לתלות על קירות החדר ציוד כבד וכדומה. מה לגבי עיצוב? ובכן רמת הגמר לרוב מובילה לתוצאה בעלת נראות זהה. כך שבמקרה זה השיקול העיצובי פחות משחק תפקיד, אלא אם כן בוחרים להוסיף חדר באמצעות עץ גושני.

כל הסיבות להוסיף חדר

מתלבטים האם להשקיע בתוספת של חדר? ובכן תוספת של חדר עשויה להעלות את ערך הדירה (אם חושבים למכור אותה). תוספת של חדר עשויה למנוע מהאחים לריב על החדר הקיים. עוד  חדר עשויה למנוע השכרה חיצונית של משרד. תוספת של חדר עשויה להוות מענה עבור יחידת השכרה. חדר נוסף מאפשר להגדיל צימר קיים. תוספת של חדר מאפשרת להגדיל את חדר המשפחה וכדומה. מכאן שלא פעם משפחה שמבקשת לעבור בית רק כיוון שהנוכחי נהיה קטן, פשוט צריכה לשקול לשנות את הקיים.

בשורה תחתונה

אם רק רוצים, תוספת לבית של חדר בהחלט אפשרית – גם בתוך בית, גם בתוך הגינה וגם בתוך בניין. רק צרכים להשיג את האישורים הנחוצים ולמצוא את השיטה המועדפת, כאשר טוב לדעת שגם אם לאחר פרק זמן הצורך משתנה והחדר כבר אינו רצוי, הפירוק נחשב מהיר וקל, כמובן כל עוד בוחרים בשיטת בנייה קלה.