ראשי » החזרי מס » איך מקבלים החזר מס?

איך מקבלים החזר מס?

כל אדם מבוגר במדינת ישראל מכיר את המונח החזר מס, גם אם במעורפל. החזרי המס, ביחד עם תיאום המס הם מרכיב חשוב בחיי התעסוקה הבוגרים. כמו גם בהתנהלות אל מול רשויות המדינה השונות. ידע הוא כוח, במיוחד בכל מה שקשור להחזרים של כספים ששייכים לכם. ולכן כדאי שתדעו איך מקבלים החזרי מס ותפעלו על מנת לממש את הזכויות שלכם.

הזכאות להחזר מס קבועה בחוק

המחוקק הישראלי מגדיר בצורה מפורטת מי הם האנשים שזכאים לקבל החזר מס. כמו כן, ישנן סיטואציות בחיים שמזכות אזרח במס. רשימת הזכאויות היא ארוכה במיוחד. אבל בין היתר, אתם זכאים להחזר כאשר:

  • אתם נמצאים בהפסקה בין עבודות לטובת חיפוש עבודה או לטובת חופשה. אם שילמתם מס הכנה על תקופת ההפסקה, אתם יכולים לקבל החזר, פשוט כי לא הייתה לכם הכנסה.
  • אם יצאת לחופשת לידה במהלך שנת העבודה.
  • אתם משלמים משכנתאות או הלוואות שונות, ניתן לקבל עליהן החזרי מיסוי.
  • הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, לקויות למידה או נכויות זכאים להחזרי מס שיכולים לתת לכם קצת אוויר לנשימה מבחינה כלכלית.
  • סטודנטים זכאים להחזרי מס על הוצאות הלימודים והתואר.
  • חיילים משוחררים קיבלו הטבה מהמדינה והם במרבית המקרים זכאים לקבל החזר.
רוצים ייעוץ חינם להחזר מס? השאירו פרטים

איך מקבלים החזר מס?

לאחר בדיקה עם רואה חשבון או יועץ מס מומחה, ניתן לברר האם אתם זכאים לקבל החזרי מס. ברגע שיש לכם ודאות גבוהה לגבי היכולת לקבל החזר, ניתן לצאת לדרך. אם אתם יודעים איך מקבלים החזר מס, ומבצעים את התהליך בצורה הנכונה, יש סיכוי טוב יותר שתקבלו את ההחזר.

בדיקת ההחזר מתבססת על תהליך הגשת מסמכים, אשר יבדקו ברשויות המס בצורה עצמאית. כל מקרה עומד לגופו, והמדינה מחליטה אם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת הכספים. ככל שיש לכם יותר הוכחות כמו אישורים מהבנק, טופס 106 ותעודות רשמיות שונות. כך יהיו יותר סיכויים לבקשה שלכם ואתם תוכיחו את הזכאות. בפועל הדוח השנתי המקוצר הוא הטופס שתמלאו כדי להגיש את הבקשה. בחינה מדוקדקת של הטופס תבטיח שמילאתם את כל הפרטים הנכונים. ולכן כדאי לבצע את המשימה בתשומת לב יתרה.

העברת הכספים לחשבון הבנק – השאלה החשובה שלכם

כחלק מהמידע שתתבקשו לציין בטפסי הגשת הבקשה, יופיו גם פרטי חשבון הבנק. שימו לב שאתם מציינים חשבון בנק פעיל בו אתם עושים שימוש יומיומי. לאחר בחינת הבקשה, העברת כספים תתבצע באופן אוטומטי לחשבון הזה. תהליך הבחינה של הבקשה ותהליך העברת הכספים יכולים לקחת זמן מה. כאשר הממוצע לטיפול בבקשה עומד על שישה חודשים. יחד עם זאת חשוב לזכור שאתם יכולים להגיש החזרי מס לתקופה של שש שנים אחורה. מה שאומר שמדובר על סכום כסף נכבד מאוד שאתם יכולים לקבל. תמריץ נוסף שיכול לעודד אתכם בדרך להגשת הבקשה הוא העובדה שמדינת ישראל משלמת את החזר מס עם ריבית והצמדה. אז גם אם אין לכם סכום החזר גבוה יחסית, יכול להיות שתקבלו אלפי שקלים לחשבון הבנק שלכם רק בגלל הריבית וההצמדה.